صفر تا صد تعویض درب پشت آیفون

گوشی آیفون نسبت به سایر برند ها از مقاومت بهتری در برابر ضربه برخوردار است و قبل از ورود به بازار در تست های مختلفی مقاومت آن تست و بررسی می شود اما با این حال ممکن است بر اثر وارد شدن ضربه سنگین یا افتادن بر روی اجسام سخت دچار شکستگی شود. این مقاله که توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات اپل نگارش شده است در مورد تعویض درب پشت آیفون و روش های تعویض و هزینه آن صحبت می کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

صفر تا صد تعویض درب پشت آیفون

 

درب پشت آیفون از چه جنسی است؟

جنس درب پشت گوشی های آیفون از شیشه یا آلومینیوم است در مدل های آیفون 8 به قبل جنس آن آلومینیوم و از مدل آیفون 8 به بعد جنس آن از شیشه است. در صورت وارد شدن ضربه گوشی در درب های آلومینیومی فقط تغییر شکل ایجاد می شود اما در درب پشت های شیشه ای ترک هایی روی آن ایجاد می شود که حتی در صورت ضربه شدید ممکن است تکه های شیشه از روی شاسی جدا شوند و قسمتی از شاسی نمایان شود.

روش های تعویض درب پشت آیفون چگونه است؟

1-تعویض درب پشت آیفون بصورت دستی از روی کار:

در این روش گوشی آیفون بر روی گیره مخصوص گوشی قرار می گیرد و بدون باز شدن گوشی،تعمیرکار با استفاده از یک دسته تیغ و حرارت ملایم هیتر شروع به برداشتن و جدا کردن تکه های شیشه از روی شاسی می کند که این روش تعویض درب پشت مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

مزایای تعویض درب پشت گوشی آیفون بصورت دستی از روی کار

  • عدم باز شدن گوشی و افت قیمت کمتر گوشی
  • دستکاری کم تر قطعات گوشی و ریسک کمتر آسیب
  • عدم نیاز به تجهیزات خاص برای تعمیرکار

معایب این روش عبارتند از:

  • احتمال خش افتادن بر روی شاسی گوشی
  • احتمال آسیب وارد شدن به تعمیرکار درصورت عدم استفاده از عینک مخصوص
  • زمان طولانی تر تعمیر و تعویض درب پشت

2-تعویض درب گوشی آیفون بصورت دستی با باز شدن کامل گوشی

صفر تا صد تعویض درب پشت آیفون

 

در این روش گوشی آیفون بصورت کامل باز می شود و تمامی قطعات از روی شاسی جدا می شوند. قطعات جدا شده عبارتند از ال سی دی گوشی،بردگوشی،باتری،اسپیکرها و دوربین ها. دلیل این کار تعویض راحت تر درب پشت است. چرا که در این روش با جدا شدن قطعات حساس تعمیرکار با حرارت بالا قادر است به راحتی درب پشت را از روی گوشی جدا کند ولی در روش قبلی حرارت وارد شده به گوشی دارای محدودیت است و وارد شدن حرارت زیاد باعث آسیب به قطعات گوشی می شود.

در ادامه مزایا و معایب این روش تعویض درب پشت گوشی آیفون را بیان می کنیم.

مزایای روش تعویض درب پشت گوشی آیفون:

  • تعویض سریع تر درب پشت گوشی آیفون
  • ریسک آسیب کمتر از نظر حرارت وارد شده
  • آسیب کمتر به تعمیرکار حین جدا کردن شیشه های خورد شده
  • عدم نیاز به تجهیزات خاص و ویژه تعمیرات

معایب روش دوم تعویض درب پشت آیفون:

  • باز شدن گوشی و از دست رفتن قابلیت ضدآب بودن گوشی
  • امکان آسیب به ال سی دی حین باز شدن و تعویض درب پشت آیفون
  • دستکاری قطعات و آسیب احتمالی به قطعات داخلی گوشی

بیشتر بخوانید: تعویض تاچ ال سی دی آیفون

3-تعویض درب پشت گوشی آیفون با دستگاه لیزر

صفر تا صد تعویض درب پشت آیفون

کم ریسک ترین روش تعویض درب پشت گوشی آیفون استفاده از دستگاه لیزر برای برداشتن درب پشت شکسته است. در این روش با کمترین دخالت توسط تعمیرکار درب پشت به صورت کاملا اتوماتیک توسط لیزر تعویض می شود. اگر به صورت خلاصه بخواهیم روش تعویض درب پشت گوشی آیفون با لیزر را توضیح دهیم. ابتدا گوشی بر روی گیره مخصوص از طرف ال سی دی بر روی دستگاه قرار می گیرد و سپس توسط برنامه دستگاه لیزر مدل گوشی آیفون انتخاب می شود. در برنامه دستگاه لیزر درب پشت،تمامی نقشه های مدل های مختلف آیفون قرار دارد و فقط کافیست توسط تعمیرکار مدل گوشی انتخاب شود. پس از آغاز فرایند دستگاه لیزر چسب های درب پشت را از بین می برد و درب پشت به رنگ شفاف متمایل می گردد.

بعد از اتمام کار دستگاه لیزر درب پشت به راحتی توسط جداکننده فلزی توسط تعمیرکار جدا می گردد و ادامه فرایند تعویض درب پشت گوشی آیفون به صورت انجام می گیرد. در این مرحله بعد از تمیز کردن کامل شاسی مجددا چسب مخصوص ضدآب روی شاسی قرار می گیرد و درب پشت جدید روی گوشی چسبانده می شود.

مزایای تعویض درب پشت گوشی آیفون با لیزر

  • سرعت بالای تعویض درب پشت گوشی آیفون در روش لیزر
  • ریسک کم تر آسیب به دیگر قطعات گوشی
  • عدم نیاز به باز شدن کامل گوشی آیفون

معایب تعویض درب پشت گوشی آیفون با لیزر

  • هزینه تعویض درب پشت با لیزر نسبت به سایر روش ها بیشتر است.
  • نیاز به تجهیزات گران نسبت به سایر روش ها دارد.
  • در تمامی تعمیرگاه ها قابل دسترسی نیست.

سوالات متداول تعویض درب پشت آیفون

صفر تا صد تعویض درب پشت آیفون

هزینه تعویض درب پشت آیفون چقدر است؟

با توجه به اینکه قطعات گوشی آیفون از جمله درب پشت به صورت کامل از خارج کشور وارد می شود و قیمت آن وابسته به قیمت دلار است قیمت دقیقی برای درب پشت نمی توان عنوان کرد. بصورت تقریبی در سال 1402 هزینه تعویض درب پشت در محدوده 1 تا 2 میلیون تومان می باشد. برای استعلام دقیق می توانید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: تعویض باتری آیفون

زمان تعویض درب پشت آیفون چقدر است؟

در مجموعه نمایندگی تعمیرات اپل با توجه به تعداد تعمیرکاران و تجهیزات به روز و تخصصی فرایند تعویض درب پشت گوشی آیفون در کمتر از 4 ساعت انجام می گیرد.

آیا بعد از تعویض درب پشت آیفون آثار تعمیر روی آن باقی می ماند؟

نمایندگی تعمیرات با ضمانت و عدم وجود آثاری از جمله خط و خش و آسیب به سایر قطعات فرایند تعویض درب پشت گوشی را با استفاده از دستگاه لیزر به صورت اتوماتیک و با کمترین دخالت انجام می دهد.

آیا امکان تعویض درب پشت بصورت غیرحضوری وجود دارد؟

با توجه به اینکه در تمامی شهر ها تعمیرگاه تخصصی گوشی آیفون وجود ندارد این امکان فراهم است که از طریق پست فرایند تعمیر و تعویض درب پشت گوشی آیفون را انجام دهید. لازم به ذکر است که سایت apple-irani دارای نماد اعتماد الکترونیکی است که در پایین سایت قابل مشاهده است. شما عزیزان با خیال راحت می توانید تعمیرات خود را انجام دهید.

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام در صورتی که درب اصلی استفاده شود و سایز مطابق حالت فابریک باشد هیچ اثری باقی نمی ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس تعمیرات