تعویض باتری گوشی آیفون

تعویض باتری گوشی آیفون یکی از پر درخواست ترین خدمات در نمایندگی تعمیرات اپل است. همانطور که می دانید باتری در تمامی وسایل الکترونیکی دارای عمر محدود هستند و بعد از چند سال استفاده بسته به میزان و نحوه نگهداری نیاز به تعویض دارند. در این مقاله قصد داریم به تمامی سوالات و نکات مهم قبل از تعویض باتری موبایل آیفون پاسخ دهیم.

تعویض باتری گوشی آیفون

از کجا بفهمیم که باتری گوشی آیفون خراب شده است و نیاز به تعویض دارد؟

خوشبختانه در گوشی های آیفون در قسمت تنظیمات می توانید به صورت کامل میزان سلامت باتری را کنترل کنید. این قابلیتی است که در سایر برند ها وجود ندارد و باعث سردرگمی کاربران سایر برند های گوشی می شود. معمولا در سلامت باتری 70 گوشی آیفون دچار اخطار تعویض باتری می شود. موضوع کم بودن سلامت باتری یکی از نشانه های خراب شدن باتری آیفون است.

از دیگر نشانه های خراب شدن می توان به خالی شدن ناگهانی شارژ،خاموش شدن گوشی بر روی درصد های شارژ بالا،باد کردن باتری آیفون به صورتی که ال سی دی را متورم کند اشاره کرد.

درحالت کلی می توان گفت به دلیل اینکه هیچ دستگاه دقیقی برای تشخیص خراب شدن باتری گوشی وجود ندارد بهترین کارشناس برای تشخیص خراب بودن باتری آیفون، کاربر استفاده کننده از گوشی است.

تعویض باتری گوشی آیفون

علت خراب شدن باتری گوشی آیفون چیست؟

خراب شدن باتری گوشی آیفون با سایر برند ها علت های مشترک دارند و تفاوتی در مدل گوشی وجود ندارد. از دلایل خراب شدن باتری می توان به استفاده از کابل و آداپتور فیک،گذاشتن گوشی از شب تا صبح و به مدت طولانی در شارژ،استفاده از گوشی در هنگام شارژ شدن،استفاده از شارژر فندکی برای شارژ کردن گوشی آیفون و قرار گرفتن طولانی مدت گوشی در محیط با رطوبت و گرمای شدید اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: علت کم شدن سلامت باتری آیفون

آیا بعد از تعویض باتری گوشی آیفون سلامت باتری 100 درصد می شود؟

تعویض باتری گوشی آیفون

بهتر است بدانید که در تعویض باتری گوشی آیفون سلامت باتری برای کاربران بسیار اهمیت دارد و هیچ کاربری این موضوع را نمی پذیرد که بعد از تعویض باتری گوشی آیفون میزان سلامت را دیگر نشان ندهد در ادامه شمارا با نکات مفیدی در مورد سلامت باتری آشنا می کنیم.

باید بدانید که در مدل های آیفون x به قبل شامل آیفون x،8plus،8،7plus،7،6splus،6s،6،se،5s،5 در هنگام تعویض باتری نیاز به هیچ فرایند خاصی توسط تعمیرکار نیست و بعد از تعویض باتری سلامت باتری به صورت خودکار 100 درصد می شود. اما در مدل های بعد از x شامل15promax،15pro،15،14promax،14pro،14،13promax،13pro،13min،13،12mini،12promax،12pro،12،11mini،11promax،11،XR،xsmax،xs بعد از تعویض باتری می بایست باتری گوشی پروگرم و فلت آن تعویض شود در غیر این صورت بعد از تعویض باتری سلامت باتری نمایش داده نمی شود. برای آشنایی با فرایند تعویض باتری آیفون x به بعد به صورت مختصر و به ترتیب می توان به مراحل زیر اشاره کرد.

ابتدا فلت باتری از روی باتری قبلی جدا می شود و روی باتری جدید توسط دستگاه مخصوص جوش باتری قرار می گیرد بعد از آن یک عدد فلت دیگر به نام فلت جی سی (jc) به فلت باتری اضافه می شود و بعد از آن به دستگاه مخصوص پروگرم باتری آیفون متصل می شود و باتری گوشی پروگرم می شود و به این طریق سلامت باتری بعد از تعویض مجدد نمایش داده می شود.

آیا بعد از تعویض باتری گوشی آیفون،گوشی ضدآب باقی می ماند؟

بهتر است بدانید که هیچ یک از گوشی های موجود در بازار به صورت 100 درصد ضدآب نیستند با اینکه در آزمایشات مختلف در ویدئو ها مشاهده می کنیم که گوشی آیفون را به صورت کامل در آب قرار می دهند و هیچ اتفاقی برای گوشی نمی افتد اما طبق تجربه و گزارشات رسیده به نمایندگی تعمیرات اپل به دفعات زیادی مشاهده شده است که کاربران حتی در مدل های پرچم دار مثل آیفون 13promax بعد از قرار دادن گوشی در آب گوشی دچار مشکلات مختلفی شده است.

با این نکات می توان گفت که گوشی آیفون و سایر برند ها فقط در تماس سطحی با آب و رطوبت مقاوم هستند. همانطور که می دانید تمامی مدل های گوشی آیفون از قسمت ال سی دی باز می شوند و برای تعویض باتری ابتدا باید ال سی دی گوشی با دستگاه مخصوص جدا شود. بعد از تعویض باتری گوشی آیفون، تعمیرکار می بایست مجدد با چسب مخصوص ال سی دی گوشی را بچسباند تا خاصیت ضد آب و ضد رطوبتی آن حفظ شود در مرکز نمایندگی اپل بعد از تعویض باتری این فرایند بصورت دقیق طبق دستور العمل شرکت اپل انجام می شود.

تعویض باتری گوشی آیفون

آیا می توان بدون تعویض باتری آیفون سلامت آن را افزایش داد؟

متاسفانه این عمل بسیار مشاهده شده است که برخی کاربران قبل از فروش گوشی آیفون خود با مراجعه به تعمیرگاه های غیر مجاز اقدام به افزایش سلامت باتری به صورت کاذب می کنند به این معنا که فقط باتری گوشی را پروگرم می کنند و از تعویض آن به خاطر هزینه قطعه باتری جلوگیری می کنند.

اما باید بدانید که با این عمل تنها عدد سلامت باتری افزایش می یابد و با استفاده کاربر از گوشی به مدت چندساعت متوجه خراب بودن باتری می شود. پس پیشنهاد می کنیم قبل از خرید گوشی آیفون دست دوم فقط به عدد سلامت باتری اکتفا نکنید و از فروشنده مهلت تست بگیرید.

بیشتر بخوانید: نکات تعویض تاچ ال سی دی آیفون

مدت زمان تعویض باتری گوشی آیفون چقدر است؟

تعویض باتری گوشی آیفون

تعویض باتری گوشی آیفون نیاز به زمان زیادی ندارد و معمولا در مدل های آیفون x به قبل تعویض باتری در کمتر از یک ساعت در نمایندگی تعمیرات اپل انجام می شود و در مدل های بعد از آیفون x با توجه به فرایند پروگرم ابن زمان در حدود 4 ساعت می باشد. باتوجه به تعداد زیاد تعمیرکاران نمایندگی اپل تعویض باتری اپل در کمترین زمان برای شما انجام می شود.

از کجا بفهمیم که باتری گوشی آیفون اصل است؟

باتری گوشی آیفون در مدل ها و اسامی مختلفی در بازار وجود دارند و هرکدام دارای قسنت های مختلفی هستند و همچنین تعمیرکاران هنگام تعویض اجرت های مختلفی برای تعویض اعلام می کنند. هنگام تعویض باتری آیفون با کیفیت ها و نام های اورجینال اورجینال بازاری،کی اف (KF)،ویبرانیوم،سوپرسل تقویت شده وجود دارند که پیشنهاد ما استفاده از مدل های کی اف و ویبرانیوم است و تنها راه تشخیص با توجه به مشخص نبودن باتری هنگام تعویض مراجعه با مراکز معتبر و نمایندگی های مجاز تعمیرات اپل است و همچنین دریافت فاکتور و ضمانت نامه با قید کیفیت دقیق در فاکتور است.

هزینه تعویض باتری آیفون چقدر است؟

باتوجه به نوسان بالای قیمت ارز و به طبع آن نوسان قیمت قطعات موبایل نمی توان قیمت دقیق و مشخص اعلام کرد ولی بصورت تقریبی می توان گفت در سال ۱۴۰۳ هزینه تعویض باتری آیفون بسته به مدل گوشی بین ۶۰۰تا ۳میلیون تومان است. در مجموعه نمایندگی تعمیرات اپل قیمت دقیق تعویض باتری قبل از تعمیر به شما اعلام می شود. شما عزیزان برای استعلام قیمت تعویض باتری آیفون می توانید از طریق دکمه زیر به صفحه تماس مراجعه کنید و با کارشناسان ما تماس بگیرید.

‫6 دیدگاه ها

    1. سلام بله باتری بعد از تعویض هلث ۱۰۰درصد در تمامی مدل ها نمایش داده می شود که در برخی مدل ها نیاز به پروگرم است.

  1. سلام
    من آیفون 12 پرو مکس دارم چند ماه پیش باتری گوشیم رو توی شهر خودمون تعویض کردم و سلامت باتریم 100 شد ولی ازون موقع به بعد با اینکه سلامت باتری گوشیم 100 هست ولی خیلی زود شارژ خالی میکنه ، حتی قبلا که باتریم سلامت 78 بود خیلی بهتر از این باتری جدیده بود
    آیا به نظر شما مشکل از باتریه یا گوشی؟

    1. سلام بله احتمالا باتری کیفیت خوبی نداشته است. سلامت ۱۰۰درصد تنها ملاک کیفیت خوب باتری نیست. توصیه می کنیم حتما در مراکز معتبر اپل تعمیرات گوشی خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس تعمیرات