تعویض تاچ ال سی دی آیفون

اگر ال سی دی گوشی آیفون شما شکسته است و در حال تحقیق در مورد نکات قبل از تعویض تاچ ال سی دی آیفون هستید،این مقاله که توسط تعمیرکاران نمایندگی تعمیرات اپل نگارش شده است،به تمامی سوالات کاربران و همچنین نکات مهم و نحوه تشخیص تاچ ال سی دی اصلی و همچنین در مورد پروگرم کردن ال سی دی آیفون صحبت می کنیم،پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تعویض تاچ ال سی دی آیفون

علت خراب شدن تاچ ال سی دی آیفون چیست؟

بیش ترین عامل خرابی تاچ ال سی دی آیفون وارد شدن ضربه به گوشی است. گلس های محافظ تا حدودی قادر هستند که از ال سی دی گوشی در برابر ضربه محافظت کنند و در صورتی که ضربه وارد شده، شدید باشد یا سطحی که گوشی روی آن می افتد،سخت باشد احتمال خراب شدن ال سی دی بالاتر است.

عامل دوم خراب شدن ال سی دی رسیدن رطوبت و آب به ال سی دی گوشی آیفون است. باید بدانید که گوشی های آیفون با اینکه در آزمایشات گوناگون ضدآب معرفی شده است اما ممکن است در برخی موارد ال سی دی در برابر آب مقاومت نکند و خراب شود. در هر دو صورت اگر رنگ ال سی دی شما سیاه شود یا رنگ های آن ترکیب شود،نیاز به تعویض تاچ ال سی دی آیفون دارید. اما در برخی موارد نیاز به تعویض کامل تاچ ال سی دی نیست که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

در چه صورت نیاز به تعویض کامل تاچ ال سی دی آیفون نیست؟

اگر پس از ضربه خوش شانس باشید و رنگ های ال سی دی شما تغییری نکند و یا تصویر به صورت کامل سیاه نشود و فقط روی ال سی دی ترک ایجاد شود نیاز به تعویض کامل تاچ ال سی دی و هزینه اضافی نیست و فقط می بایست شیشه روی ال سی دی را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: علت خاموش شدن گوشی آیفون

در حوزه تعمیرات موبایل به تعویض شیشه ال سی دی تعویض گلس فنی گفته می شود پس اگر هنگام مراجعه به تعمیرکار با واژه تعویض گلس از جانب تعمیرکار روبرو شدید منظور گلس محافظ نیست بلکه همان گلس فنی منظور تعمیرکار است.

هزینه تعمیر گلس بسیار کمتر از تعویض تاچ ال سی دی آیفون است. به عنوان مثال تعویض تاچ ال سی دی گوشی آیفون 13 پرومکس در سال 1402 در حدود 17 میلیون تومان است اما تعویض گلس ال سی دی فقط 4 میلیون تومان است.

مشکلات بعد از تعویض تاچ ال سی دی آیفون چیست؟

تعویض تاچ ال سی دی آیفون

در مدل های بعد از آیفون x نیاز است که بعد از تعویض تاچ ال سی دی،ال سی دی پروگرم شود و در صورتی که عمل پروگرم توسط تعمیرکار حین تعویض انجام نشود در تنظیمات گوشی ارور تعویض ال سی دی ظاهر می شود و همچنین قابلیت True Tone (تروتون) بر روی ال سی دی جدید غیرفعال می شود. تروتون قابلیتی است که موجب تفکیک پذیری بهتر محتوای صفحه نمایش گوشی آیفون می شود و تصویر بهتری در نور های ضعیف و زیاد برای شما به نمایش می گذارد.

در مدل های سری x و xs و xsmax و XR فقط نیاز به پروگرم برای تعویض تاچ ال سی دی است اما در مدل های بعد از سری x مثل آیفون 15,14,13,12,11 در تمامی مدل های آن (از معمولی تا پرومکس) به غیر از پروگرم ال سی دی نیاز به تعویض آیس تاچ از روی ال سی دی قدیمی به ال سی دی جدید است تا ارور تعویض ال سی دی آیفون رفع شود.

پس به صورت خلاصه می توان گفت تا مدل قبل از x نیاز به هیچ پروگرم وجود ندارد. آیفون های سری x نیاز به پروگرم دارند و از آیفون 11 به بعد نیاز به پروگرم و تعویض آی سی تاچ برای رفع ارور تاچ ال سی دی دارند.

تعویض تاچ ال سی دی آیفون بخصوص در مدل های بالاتر نیاز به مهارت بالایی است. پیشنهاد می کنیم برای این کار حتما به نمایندگی و مراکز معتبر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: نکات تعویض باتری گوشی آیفون

تعویض تاچ ال سی دی آیفون چقدر زمان نیاز دارد؟

در مدل های آیفون x به قبل زمان تعویض زیادی لازم نیست و تعویض تاچ ال سی دی بصورت فوری و در کمتر از یک ساعت در نمایندگی اپل انجام می شود. اما مدل های آیفون x به بعد به دلیل پروسه پروگرم کردن ال سی دی نیاز به زمان بیشتری و در حدود 3 ساعت زمان نیاز است.

هزینه تعویض تاچ ال سی دی آیفون چقدر است؟

تعویض تاچ ال سی دی آیفون

تاچ ال سی دی های آیفون در کیفیت های مختلفی در بازار موجود هستند و دارای قیمت های مختلفی هستند و همچنین عامل باعث سردرگمی کاربران به هنگام تعویض تاچ ال سی دی می شود و همینطور میزان اجرت هر تعمیرکار متفاوت است.

با توجه به میزان نوسانات قیمت ارز و به طبع آن نوسان قیمت قطعات موبایل نمی توان قیمت دقیقی را در این مقاله اعلام کرد. شما کاربران عزیز می توانید جهت استعلام قیمت بروز و هزینه تعویض تاچ ال سی دی آیفون از طریق صفحه تماس با نمایندگی اپل با کارشناسان ما تماس گرفته و از قیمت تعمیرات خود مطلع شوید.

نحوه تشخیص تاچ ال سی دی آیفون اورجینال به چه صورت است؟

در اولین قام می بایست کیفیت تصویر را نسبت به کیفیت ال سی دی قبلی خود از لحاظ وضوح و کیفیت تصاویر بررسی کنید. در گام دوم می بایست در حدود 10 دقیقه بصورت مداوم با لمس گوشی کار کنید و در صفحه کلید گوشی با سرعت حروف و اعداد مختلف را فشار دهید و از دقت لمس مطمئن شوید. اگر حین شماره گیری تاچ شما در برخی موارد کار نکرد یا بصورت خودکار بعضی اعداد شماره گیری شد می بایست به کپی بودن تاچ ال سی دی شک کنید.

بازهم نمی توان بصورت قطعی با هیچ روشی مشخص کرد که ال سی دی گوشی آیفون کپی است و مطمئن ترین راه حل مراجعه به تعمیرکار و نمایندگی معتبر تعمیرات اپل است و همچنین درخواست فاکتور از تعمیرکار بعد از تعویض تاچ ال سی دی با قید کامل کیفیت ال سی دی است.

آیا بعد از تعویض تاچ ال سی دی آیفون اطلاعات گوشی پاک می شود؟

باید بدانید تاچ ال سی دی گوشی یک قطعه سخت افزاری است و وظیفه نمایش تصاویر و اجرای فرامین را بر عهده دارد و هیچ ارتباطی بین خرابی ال سی دی و اطلاعات گوشی وجود ندارد و با تعویض تاچ ال سی دی آیفون هیچ اطلاعاتی از روی گوشی شما پاک نمی شود.

آیا بعد از تعویض تاچ ال سی دی گوشی آیفون گوشی ضدآب باقی می ماند؟

باید بدانید که هیچ کدام از گوشی های موجود در بازار بصورت کامل ضدآب کامل نیستند و تنها در برابر آب های سطحی و رطوبت مقاوم هستند و نباید بصورت کامل گوشی را درون آب قرار داد یا گوشی را شستشو داد. ولی با این حال اگر بعد از تعمیر از چسب مخصوص استفاده شود ضدآب بودن گوشی بعد از تعویض ال سی دی حفظ می شود.

استعلام قیمت و مشاوره تعویض تاچ و ال سی دی گوشی آیفون

شما کاربران عزیز می توانید قبل از مراجعه حضوری بصورت تلفنی با کارشناسان نمایندگی اپل ایرانی تماس بگیرید و از هزینه و زمان تعمیر گوشی خود بصورت کامل مطلع شوید. برای این منظور می توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید.

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام آیفون ۱۲پرو السیدی خط سفید از بالا تا پایین افتاده، من میخاستم ببینم اگه تعویض کنم و ارور بزنه که السیدی تعویض شده ، آیا مشکلی داره؟

    1. سلام بحث ارور تعویض ال سی دی فقط برای خرید و فروش مطرح است و در عملکرد گوشی هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند.

    1. سلام تفاوتی نداره در هر دوحالت آب به داخل گوشی نفوذ می کند.گوشی ها فقط ضد رطوبت و مقاوم در برابر آب سطحی هستند و هیچ کدام بصورت کامل ضدآب نیستند.

  2. سلام وقت بخیر
    ببخشید یه سوال داشتم آیفون x ال‌سی‌دی تاچ تعویض ارزش خرید دارد؟!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناس تعمیرات